Diensten

Je bent misschien net bezig met een veranderproces, of je probeert je resultaten te verbeteren door meer samenwerking op de afdeling te bewerkstelligen. Je hebt behoefte aan begeleiding van een team of je zit tijdelijke verlegen om een ervaren manager. Je wilt een nieuwe stap in je persoonlijke ontwikkeling maken. Dit zijn een aantal voorbeelden waarbij Small Management School hulp biedt.

Communicatie staat in veel gevallen centraal in de dienstverlening. Doen, denken én voelen komen aan de orde. Onderliggende belemmerende gedachten worden aangepakt. Mijn aanpak is praktisch. In de agenda staan de eerstvolgende open trainingen.

Met jarenlange ervaring als manager (en trainer) in mijn bagage en mijn toewijding en analytisch vermogen als tools bied ik de volgende diensten aan, vooral op gebied van veranderen, leiderschap en mentale behendigheid:

Veranderen

Hoogstwaarschijnlijk zit ook jouw organisatie in een veranderproces. Het succesvol sturen van veranderprocessen vergt kennis en leiderschap. Onderzoek toont aan dat het merendeel (71%) van de verandertrajecten niet het beoogde resultaat behaalt. Hoe verander je ‘iets’ wel succesvol?

Veranderen doe je in stapjes. Flexibel of Agile. Bijna elk veranderproces vergt vooral ander gedrag van mensen. Gedrag veranderen kost tijd en aandacht.
Small Management School heeft (in verschillende branches) veel praktijkervaring opgedaan met veranderen, vooral van gedrag en cultuur, en ondersteunt bedrijven met on-site Agile Management of met een training/workshop op maat.

Interesse? Stuur een mail naar info@smallmanagementschool.nl en geef aan wat je precies zoekt of wilt bereiken. Of kijk onder agenda en geef je op voor het eerst volgende evenement op gebied van veranderen.

Veranderen

Leiderschap

Je wordt niet als leider geboren, je ontwikkelt je tot leider. Je toont gedrag (verbaal en non-verbaal) wat goed te volgen is. Je weet waar je naar toe wilt en je kunt dat helder overbrengen. Je laat de juiste mensen de juiste dingen doen. Daar gaat het om bij leiderschap.

De praktijk is vaak weerbarstig en als leider heb je ruggegraat en discipline nodig. Je inlevingsvermogen en communicatieve vaardigheden zijn de basis voor het motiveren en aansturen van medewerkers. De kunst om te gaan met onderbrekingen en afleidingen zorgt voor het optimaal benutten van je schaarse tijd. Je authenticiteit wordt groter naarmate je gedrag meer matcht met je waarden en ambities. Het ombuigen van belemmerende gedachten naar helpende gedachten zorgt er voor dat je in praktijk ook daadwerkelijk het bewust gekozen gedrag kunt inzetten. Je haalt het meeste uit je jezelf en je mensen.

Om dit alles te ontwikkelen heb je tijd en aandacht nodig.
Small Management School kan interne leiderschap opleidingen verzorgen voor het midden-management of het hoger-management. Ook een training op maat aangaande één van de bovenstaande vaardigheden behoort tot de mogelijkheden.

Interesse? Stuur een mail naar info@smallmanagementschool.nl en geef aan wat je precies zoekt of wilt bereiken. Of kijk onder agenda en geef je op voor het eerst volgende evenement op gebied van leiderschap.

Leiderschap

Mentale behendigheid

Diep in de hersenen zit een deel dat ons gevoel, humeur, gedrag, bloeddruk, ons immuunsysteem, kortom alles wat met ons welbevinden te maken heeft, beheerst: het emotionele brein. Door dit deel van de hersens te beïnvloeden, is het mogelijk om stress, problemen en angsten beter het hoofd te bieden.

We hebben allemaal een bepaald EQ, wat aangeeft hoe goed we met onze emoties (emotionele brein) omgaan in samenwerking met ons verstand (neocortex). Hoe beter de beide hersendelen met elkaar samenwerken hoe groter ons EQ, des te vaardiger gaan we om met emoties en feiten en des te meer bereiken we vooraf gestelde doelen. Het samenwerken van de beide hersendelen kun je stimuleren.

Interesse? Stuur een mail naar info@smallmanagementschool.nl en geef aan wat je precies zoekt of wilt bereiken. Of kijk onder agenda en geef je op voor het eerst volgende evenement op gebied van mentale behendigheid.

Mentale behendigheid